torsdag 25 juni 2009

Lockande sol


Jag har nu, i och med mitt startande av företag, ännu en gång insett att jag har nära noll självdiciplin. När solen lyser från en klarblå himmel och termometern visar + 27 grader så bara KAN jag inte sitta inne i min lilla ateljé. Det går inte. Mina tyger bara skriker åt mig att ge dom en paus och springa ut i det fina vädret i stället. De senaste dagarna har jag istället varit hemma rätt mycket och skrapat huset. Sydvästväggen måste skrapas och målas innan väggen börjar ruttna. Skulle egentligen ha gjorts för flera år sedan, men då var ju inte vi ägare och sedan vi köpte huset har det varit andra saker som varit mer akut. Men den här sommaren slipper vi inte undan längre. Jag dövar mitt dåliga sömnadssamvete med tanken på att jag faktiskt jobbat hemma,..med huset alltså. Men jag var iallafall inne en sväng på jobbet i dag. ( det var ju lite mulnare i dag faktiskt..) Jag fick sytt en katt och tog emot en kund som ville ha kläder insydda. Lunchen avnjöts i det fria i en park tillsammans med mig fd gravida vänninna som numera är trebarnsmor och lycklig nybliven mamma till en lite tjej. Man glömmer hur små dom är när dom är alldeles nykläckta ;)
Imorgon tänkte jag ta ett ryck på jobbet igen och sy lite katter och solhattar, iallafall om det är lite mulet...vi får väl se hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin