måndag 20 juli 2009

Har man börjat så,...




Sydde färdigt lapptäcket i dag. Blev himlans fint tycker jag. Har inte bestämt mig för om jag ska sälja det på Tradera eller ha med det på marknaden i Ronneby i höst. Vi får se vad det blir.( ifall någon vill köpa det redan nu så är täckets storlek 64 gånger 88 cm.)

Började på ett annat täcke i dag också...kan lätt bli så med mig. Har jag en gång börjat på nåt kan jag nästan inte sluta. Måste likssom testa olika färgkombinationer, lite grann som att skissa på nåt vis. Täcket jag syr på nu blir lite mer orange/lila.

Var på stan och köpte lite kantband och sånt i dag. Var så himla glad för att jag hade så mycket idéer. Band och knappbutiken hade fått in nya band, Panduro butiken hade fått in nytt tyg och jag var så glad över att få åka till jobbet i morgon igen och fortsätta sy. Men när jag kom hem kom jag ihåg att barnen ju blir hemma med mig i morgon efterssom Maken jobbar.. nedrans också. Först nästa vecka blir det som vanligt igen, för då kommer dagmamman tillbaka efter semestern. Jag längtar!

4 kommentarer:

  1. Superfina lapptäcken du gör! Jag har försökt bli vän med kantbanden men jag brukar alltid få en glipa här och där. :( Du kommer inte ner och säljer på Möllevångsfestivalen?

    SvaraRadera
  2. När är möllevångsfestivalen? Har nog inte nog med grejer gjorda för det. Inget säljstånd heller...hur funkar det?
    Tricket med kantmand är att alltid stryka dom dubbla först. ;)

    SvaraRadera
  3. Aha, det är så man får kantbanden på plats. Ska testa det nästa gång. Möllevångsfestivalen är den här helgen så det är väl kanske lite för sent. :( Var en sväng om på Mossagården i Veberöd i dag som också har festival den här helgen. Suuuupermysigt!

    SvaraRadera
  4. Ja, jag kan inte riktigt komma ifrån den här helgen för Mannen jobbar och jag har ingen barnvakt...Nedrans. Mossagården var vi på förra året. Såg Di Leva, käkade veganvåfflor och sprang i Hampalabyrinten. Vilka band är det i år?

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin