måndag 24 augusti 2009

Bodagarna i skåne Nordost


De två första helgerna i september annordnas bodagarna i skåne nordost.
Tanken är att marknadsföra den delen av Skåne som en trevlig plats att bo i. Det är en del evenemang och mycket visningar av nybyggda hus och lägenheter. Bland annat kommer de visa passivhus i Åhus.
Två av mina vänner kommer att visa deras hus under rubriken " aktivhuset".
Det är ett lerhus dom byggt själva enl gamla traditioner och huset omgärdas bla av ett stort växthus/vinterträdgård, hönshus och underbara skånska vidder. Gården är näst intill självförsörjande och det märks att ägarna har stora intressen inom hantverk och odling. Det mesta har dom byggt själva. Allt i från köket, till de inmurade vedspisarna. Mycket sevärt!! Så ta gärna en tur förbi om du har vägarna förbi Kristiansstad.
Jag kommer även att sälja lite av min slöjd på deras gård under dessa två helger. Kom gärna förbi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin