måndag 25 januari 2010

Sonens täcke


Idag började jag på ett täcke till min käre son.
Han fyller snart sex och är påväg in i " batman, spiderman, superman" perioden på riktigt.
Huvva!
Hans gamla täcke i toktäckesteknik har blivit för litet så det är dags för ett nytt.
Vi pratade lite om vilka färgen han ville ha och han sa : grönt ,blått ,svart och rött...och eld,..
Tyver så hade jag inget svart och det mesta han har går i grönt så det blir mest grönt.
Känns som att jag måste skynda mig med att göra ett täcke nu innan det är försent. Innan han dissar allt som inte har nån superhjälte som motiv.
Tänkte jag skulle sy färdigt det i morgon eller iallafall den här veckan.
Hoppas han blir nöjd.

2 kommentarer:

  1. ser fint ut! jag gillar biten med dom små fåglarna på!

    SvaraRadera
  2. Tack tack! Biten med fåglarna är ett gammalt barntyg med små folk i helikoptrar. Superfint. Kan lägga in en bild på det nån dag.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin