torsdag 15 april 2010

Plötsligt händer det!

Min käre make har gått igång med ett nytt ( ännu ett,..) projekt för våren. Att bygga om vårat gamla brygghus. Problemet har varit att hitta fina gamla fönster som passar till huset. Vårat hus är ju 100 år gammalt ( byggt 1909) så vi vill ju inte smälla upp nya treglas isolerfönster hur som helst. Han har letat på blocket och nätet i flera veckor men alla fönster han hittat har förvunnit till andra lyckliga eller varit för dyra.
Men när jag idag kom till jobbet upptäckte jag att dom håller på att byta ut ALLA fönster på hela övervåningen på det gamla väveriet mitt emot mitt jobb. Jag går lite blygt fram och frågar om fönstren på släpet ska renoveras varpå killarna svarar: Näe dom ska på tippen!
Efter lite förhandlande, telefonerande med maken osv så blev det i stället så att hela släpet med ca 30 fabriksfönster blev hemkört till oss istället för till tippen.
Vissa dagar är helt enkelt bara lite bättre än andra, och kanske kan vi nu bygga ett litet växthus oxå ;)
Ett litet tillägg: Vi fick alla 34 överfönster också,...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin