lördag 22 maj 2010

Kosläppet


Igår var det alltså dags för årets kosläpp hos grannen Nils.( ja varför bege sig till nåt jippo med flera tusen åskådare när man bara kan gå till grannen?) Det är så himla kul och se kossorna komma ut, helt förvirrade och undrande. Dom verkar inte riktigt förstå någonting,.....men helt plöttsligt bara MÅSTE dom springa lite, eller skutta till. Som att hela deras stora kropp har en massa överskotts energi som exploderar ut i omgångar. Dom kan stå och käka gräs och helt plötsligt skutta iväg så juvret daskar mellan benen på dom. :)
Efteråt åkte jag på stadens lördagsloppis och hittade ett fint gammalt blommigt täcke. Inte min stil egentligen, men lilltjejen blev total förälskad och kröp upp i fotöljen med täcket och somnade....
Nu bär det av till Öland ett par dagar för lite familjejhäng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin