onsdag 2 februari 2011

Dregglisar.

Inödens lust sydde jag några dregglisar till Clara härom veckan. Jag har redan fått förfrågningar på sådanna så nu sys det lite sånna när tid finnes.Annars har huset förvandlats till tapetserings verkstad. Man kommer knapt in i hallen för alla rullar som trängs, och köksbordet går knapt att äta på. Det är lite olika saker som får ett nytt lager tapet och färg, som den här tex:
Helt hiskelig liten syhylla i lackan furu som nu håller på att få nytt liv och nytt utseende. Det blir jätte fint. Alla dessa grejer kommer att dyka upp hos Gosimoj i Karlskrona om ett tag. Håll utkik vetja.
Fast idag blir det inte mycket fixat. Clara har en sån där dag då hon har lite ont i magen och tycker att sömn är nåt överflödigt trams. Det tycker dessvärre inte jag. Stora syskonen bråkar och sprider lego och pytte små pappersklipp över hela huset medans min käre make jobbar eftermiddag och först kommer hem vid 22-tiden..Jag har lovat barnen pannkakor till kvällsmat. Dom extra goda pannkakorna med kardemumma, citron och vanilj. Ska bli nice.

4 kommentarer:

  1. Vilken energi du har! Jag önskar att jag hade närmre till Karlskrona, verkar bli fina saker!

    SvaraRadera
  2. Åhh vad fin den hyllan kommer att bli! Jag fick tapeterna igår och är supernöjd! Ditt tapetpaket är på väg ;) Just den tapeten du visar där brevid hyllan är ju bara sååå fin!

    Kraam Lotten

    SvaraRadera
  3. åh vad kul att du gillade dom :)
    väntar med spänning på mitt lilla paket då!/lina.oj

    SvaraRadera
  4. Så superfine smekker!!

    Marit

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin