måndag 21 februari 2011

Krisen är över!


Nu är krisen över , som dom säger i Madicken. Barnens vattkoppor har slutat klia och febern har lagt sig. Puh för det här gången. Men lite garnkul har jag haft i allafall. Virkade en mössa i min enfald. Kul, mindre snygg, mera varm.

Så här har jag fått gå runt med lill Clara här här hemma. I familjens gamla fjällräven bärrygga. Den har även jag suttit i som liten. Den är hur bra som helst. Fast Clara var så liten så hon fick sitta på en ihopvikt barnkudde för att över huvudtaget se över kanten.

Och nu bara måste jag få kräkas lite.......läste det här inlägget i underbara claras blogg häromdagen. Fy fan vad provocerande! Jag som hade nån bild av att hon vart lite fri från" kolla på mig vad jag är smal" attityd. Ett sånt inlägg skapar ju inget annan än ångest hos folk som själva fött barn. Som när Heidi Klum stod på catwalken för Victoria Secrets tre månader efter sin förlossning. Är det bara jag som tycker att sånt beteende inte borde hyllas ett dugg, utan snarare total dissas? Jag tycker på nåt vis att det viktiga när man fött barn är att ägna sig åt sitt barn, inte att komma i form och vara snygg igen. Dessutom är det ju bevisat att bantning under amning gör att gifter frigörs från mammans fettlager och går över i modersmjölken. Vilket i sin tur kan orsaka adhd mm hos barnet. Nä fy säger jag bara. Jag har inga planer på att bli snygg på länge och behöver inte se underbara clara bilder på platta magar. Jag tänker fortsätta se ut såhär!

Magen försvinner så småning om, det vet jag. Men det får ta sin tid. Jag har inte bråttom, jag ska gosa med min bebis så länge!

14 kommentarer:

  1. Kräks på! Jag håller med dig.
    Skönt att sjuklägret är över.

    SvaraRadera
  2. Heja dig säger jag! Punkt slut. Förutom att din mössa är supercool OCH snygg!

    SvaraRadera
  3. Ooooo, så kul lue!!!

    Marit

    SvaraRadera
  4. Min mage har aldrig försvunnit (ja kanske lite-men inte allt) efter mina tre barn, och jag diggar den ändå. Tycker att jag är mycket vackrare nu än när jag var som en pinne. Så jag säjer också heja! och hade missat det inlägget hos Underbara C

    SvaraRadera
  5. Hurra för dig! Själv försökte jag följa mitt barns rytm det första året i den mån det gick ( det blev lite svårare för varje barn). Och jag är stolt över min kropp som fött fram fem fantastiska små liv. Du har en fantastiskt fin blogg med underbara saker.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  6. Jag håller med dig! Jag blev oxå lite stum när jag såg det inlägget hos UnderbaraClara....

    Mössan tyckte jag om! Cool!

    SvaraRadera
  7. Skönt att sjukakutläget har lugnat sig! UNDERBAR mössa! Love it!
    Superskönt att se din fina hullgullmage, i kontrast. Med mänskligt och mer normalt!

    SvaraRadera
  8. Jag läste också det där inlägget. Jag tolkade det inte primärt som "kolla vad jag är smal", utan just som att hon tyckte det var skönt att vara av med jättemagen. Men nu när du säger det så hade hon ju mycket väl kunnat skriva det hon vill ha sagt utan att visa upp sin platta mage på bild.

    Tycker också att mössan är jättefin, förresten!

    SvaraRadera
  9. Du har så rätt så rätt. ha det fint.

    SvaraRadera
  10. Coolt inlägg! Tänkte faktiskt samma sak när tittat på det. Att det ändå liksom bara är ytan som räknas... Jag tycker förstås att du är snygg ändå, för du verkar må bra och får syssla med det du vill!

    SvaraRadera
  11. Underbara människa! tack för bilden! Nu ska jag bära magen med stolthet!

    SvaraRadera
  12. gilla gilla gilla! alla era fina kommentarer ;)/lina.oj

    SvaraRadera
  13. Du har helt rätt.....
    Varför bekymra sig om vad ANDRA ska tycka om en??
    För det är ju det som det handlar om!

    Man tänker....
    Vad ska folk tro??

    Du är fantastisk å det har ju bott ngt där inne länge,det ska inte se orört ut då!

    ha det bäst!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin