torsdag 28 april 2011

När jag inte kan låta bli.

Surfade runt på en jätte härlig blogg härom dagen. Jag har länge tänkt att jag ska fixa om lite här hemma. Måla lite lugnare färger på väggarna och lugna ner hela huset lite. (Som det är nu är det hela ju lite smått hysteriskt.) Men som vanligt blir det ju bara tvärt om,....för efter att jag surfat runt på den där fina bloggen fick jag tusen idéer igen.Så istället för att minska på prylarna och lugna ner pyntet pch färgerna så blev det såhär idag:

Bytte till andra skärmar på lampan i tv rummet. Kom inte på vilken kombination jag gillade bäst så det blev två olika..

Sen fixade jag pennburkar till barnen i köket. Förut stod dom långt upp på tallrikshyllan, nu når barnen dom själva. Bara att haka av burken från kroken och ta ner.



Sen fick mamma och pappa en egen pimpad fotoram, och blev placerade på pianot med utsikt över hela min vardag. Pappers fjärilen har mn son gjort i skolan.




Ja, sen målade jag en pinnstol på jobbet och sydde en dyna till också...



ps: Afrika kudden har fått en till kompis också..

3 kommentarer:

  1. Underbart att vara "startskottet" till allt detta fina! :):):) Jag fick samma känsla av dig och din fina blogg! Blev plötsligt så ofantligt sugen på att sy efter långt uppehåll!

    SvaraRadera
  2. härligt att kunna inspirera!!/lina.oj

    SvaraRadera
  3. Tjusigt! Och vad roligt och smart att använda fina olivburkar som pennställ. :-)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin