onsdag 4 maj 2011

Update

Nytt projekt på gång i ateljén nu igen,...den här gången "back to folklore" där jag trivs allra bäst. De bästa idéerna , de bästa mönstren och de vackraste tygerna. Helt klart.
Gjorde för övrigt färdigt femtiotalstäcket idag. Ska bara fixa lite andra kuddöverdrag till soffan i tv-rummet så får det flytta in där sedan.


I eftermiddag åker jag en säng till gården där Säljerydsfestivalen går av stapeln varje år.
Ska in i stora ladan där och gräva fram en orginalfemtiotalstapet längst in i vänstra hörnet.
Hoppas jag hittar den, annars blir det kris.

***************
Started on a new projekt in the studio today. Back to swedish folklore again, it´s what i like sewing the most. Today i finnished the fiftees quilt. I think i will use it as a blanket in our tv room. This afternoon i will go to Säljeryd. Iwill go inside the biggest barn and look for an old vintage fiftees wallpaper that i have seen there.

2 kommentarer:

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin