fredag 29 juli 2011

Broderiet

Nu är det dags för mig att skicka broderiet vidare. Mitt bidrag blev det jag gillar att göra mest:handsytt, färgstarkt, återbruk och multikulti.
Jag sydde dit lite indiskt spegelbroderi. Speglarna är av aluminium, återbrukat från makens ölburkar såklart. Garnet är sock-stoppar garn i ull som jag köpt på loppis för en femma.



Är annars hemma med en liten gnällig tjej idag som verkar vara allmänt hängig och småvarm. Antagligen bara tänder på väg men likväl jobbigt. De stor barnen är undan suvade hos farmor så jag har faktiskt fått tid att sy lite. En femtiotals klänning har det blivit, hittils...


Bilder på sömnaden kommer sen.

1 kommentar:

  1. Vilken rar bild på tjejen! och vad fint broderiet blev,jag vill oxå kunna "sno" ihop en 50-talsklänning:)låter så enkelt

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin