lördag 9 juli 2011

Nya soffan

Jag fick nog av våran gamla inklämda tvåsittssoffa nu i veckan. Soffan som mest hoppas i, eller används som stege upp till det röda skåpet. ( från skåpet kan man förresten även hoppa NER i soffan). Soffan som bara halva familjen fick plats i men som tog upp halva rummet....Sen var den så sjukt tung att flytta när man skulle städa under den. (Det tog oftast bara någon dag efter städning så var det fullt med leksaker och strumpor under den igen.)
Så jag byggde en soffa av två stycken lastpallar istället. Hjulen under är låsningsbara. Bara att rulla iväg vid städning och låsa när man vill sitta och softa. Dessutom får heeela familjen plats, inkl katten. Fina fisken tycker jag.


Annars rullar livet på...Lilla C använder mig som napp på nätterna. Från och med kl 23 på natten sitter hon fast på mig som en igel och vägrar släppa. Det blir inte så mycket sömn och kroppen lider av att inte kunna vända sig på flera timmar. På dagarna är jag hemma själv med tre galna barn medans mannen sliter på fabriken. Vi har en nyreparerad kakelugn, ett myrfritt kök med bara ett fönster( Det andra är täckt med en spånskiva) en ny fin liten spruttibangbang bil som heter Lena och alldeles för högt gräs i trädgården. I dag var det meningen att jag skulle dra till Säljerydsfestivalen men ett barnkalas kom emellan. Beställningar har jag i drivor men ingen tid att ens titta på symskinen.....Ge mig sömn någon!

**************
Our new sofa. Made it two days ago. Now the whole family can hang out together.

2 kommentarer:

  1. Vilken smart idé och vad bra det blev! Jag har faktiskt "hittat" en lastpall modell mindre idag, hade tänkt att jag skulle göra nån blomgrej till balkongen av den, men nu känner jag genast att den kanske ska få bli extrasittmöbel istället. Hmm, tål att tänkas på minsann.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin