onsdag 11 januari 2012

Bästa klänningen

Här är världens bästa klänning, jag är sååå kär i den. Köpte den på tradera för en billig penning, tänkte jag skulle använda tyget som såg ut som kraftig flower powerbomull. Men när den dök upp i postlådan så visade det sig att tyget var alldeles underbart, tunnt fladdrigt bomullstyg i härligt sent 40 tals mönster. Och inte nog med det så var den sydd på trampmaskin samt för hand! Vilken skatt! Alla kanter är handfållade och alla knapphål är handsydda. Helt galet.

Vilken tur man har i bland minsann. Jag som trodde det var omöjligt att fynda på så sånna sajter numera.

Idag försökte jag ta kort på mig själv. Jag tror jag struntar i det framöver, det var inte min grej.




Jag avrundar med ett kort på mitt otroligt välstädade kök. Plöttsligt händer det ju och då måste man passa på att fota underverket.


För ca ett år sedan blev jag kontaktad av ett par inrednings stylister som ville göra ett inredninds reportage om mitt hus. Men efterssom jag bodde lite långt bort från deras redaktion så ville dom att jag skulle skicka bilder på inredningen till dom. Bilder där rummen är städade och inte med en massa störande jox, skitiga sockor, tvätthögar och disk framme. Jag har inte svarat dom med några bilder ännu, för mina rum blir likssom aldrig så rena. Och inte orkar jag hålla på att städa som en galning bara för att få vara med i nån tidning heller.. Men nu har jag ju iaf ETT kort sparat. Undrar när jag kan fota nästa rum....blir nog kanske ett reportage om sisådär 15 år skulle jag tro.

2 kommentarer:

  1. Vilken trevlig blogg du har, första gången jag tittar in här, och fin klänning med, och bilderna på dig själv tyckte jag blev jättebra ;)

    SvaraRadera
  2. Riktigt ljuvlig klänning och coolt mönster, precis en sån man låter hökögonen spana efter på loppisar. Jättebra blogg med, ska bli roligt att se din atelje på torsdag./Agata

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin