tisdag 3 januari 2012

I väntan på stormen


Årets första storm (men den femtioelfte i raden) närmar sig och SMHI har utfärdat en klass två varning här i länet. Jag bara väntar på att strömmen ska gå närsom helst. Det viner runt knutarna och blåser runt fötterna. Ja...inomhus ja. Tur att jag har varma tofflor och att Clara blivit så stor att hon inte behöver ligga på golvet eller krypa.
Natten till i dag var en sån där förbannad familjenatt. Ingen får sova, barn har ont i magen, en är kissnödig, och en tredje har drömt mardröm. Katten tjuter och vill ha mat mitt i natten. På morgonen blev det bråttom efterssom det plöttsligt dök upp ett sms på min telefon: " du har väl inte glömt din tandläkar tid?"....Redan kl 08.15 låg jag i tandläkarstolen och låtsades att det var min säng i stället.
Väl på jobbet var jag brutalt trött. Inte nog med att jag inte fått sova...mensvärken från hell höll mig vaken så att säga. Sen kände jag ju av stormen som är påväg. Jag och flera andra kvinnor i min familj dras med något vi kalla vädervärk. Vi får ont i benen, armarna, lederna osv när det är väderförändringar på gång. Och jag brukar alltid bli extra trött inför oväder. När jag varit på jobbet i ca en timme tänkte jag "neej, det här gåååår inte!!" Tur att jag har en soffa. Jag satte en " kommer snart" lapp på dörren och la mig en sväng för att orka ta nya tag om en stund...

När jag vaknade hade den lilla stunden blivit nästan 2½ timme!!!!!! Jag tror visst kroppen och psyket behövde det. Nu ska jag ta en lugn kväll och vänta in stormen . Hoppas huset klarar sig med alla takpannor i behåll och att det hundraåriga vårdträdet får stå kvar ett tag till. Lyssnar på den här under tiden.

3 kommentarer:

  1. OMG vilken bra låt. Tack för länken! Hoppas din natt blir god!

    SvaraRadera
  2. Hej,

    det är viktigt att lyssna till vad kroppen vill.
    Har också ibland "måste sova nu" perioder. När jag väl har sovit hinner jag med mycket mer än vad jag hade planerat.
    Jag vet att det är svårt att hitta dessa sovtider när man har små barn. Är man två får man hjälpas åt.

    En väninna till mig berättade, när jag beklagade mig att katten störde om nätterna att de har katterna i källaren och de får komma upp när de själva går upp på morgonen.

    God fortsättning på det nya året önskar jag dig.

    SvaraRadera
  3. Hade vi haft en källare så hade vi nog också gjort så, men han brukar inte heller störa på nätterna utan mest ligga i min fotända och kurra.

    Min man fick inte heller sova mycket i går natt. Efterssom lillfisan sov på min arm var det honom jag fick väcka för att springa in i barnens rum och assistera så fort dom pep om nåt. Klart man ska dela på bördan, men ibland räcker det inte ändå.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin