tisdag 24 januari 2012

Trams




Lite inspirationsbilder från sidor jag inte minns adresserna till...
Idag har jag haft en sån där dag. Inget vettigt blir gjort, ingen inspiration infinner sig och sängen känns ovanligt skön och varm.
Morgonen började alldeles för tidigt efter en natt med skrikbebis och följdes av bil ilska. För när vi väl kom utanför dörren , jag och hela barnaskaran, så kom vi inte in i bilen. Först fick jag inte ens i nyckeln i låset för det hade frusit igen. När jag väl fick in nyckeln kunde jag inte vrida om och när jag väl kunde vrida om fick jag inte upp dörren för den var fastfryst....Tillslut fick jag upp en sidodörr och fick klättra in för att starta motorn och på så sätt tina dörrarna. Tror ni vi kom iväg i tid? Nu tycker väl ni i norr att vi i söder är ena riktiga mesar som blir så handikappade vid -6 gradig kyla. Men jag har ju själv vuxit upp med -25 på vintrarna och mycket snö, och det är inte alls samma sak. Här nere blir allt så nedrans fuktigt. Fukten tränger sig in i allt och sen fryser det till. Inte kul alls.

Nu på kvällen har jag myst lite framför kakelugnen och läst läxan med sonen. Passade även på att smälla i mig en stooor kopp koffeinfyllt svart thé alldeles nyss, sådär 20 min innan läggdags bara för att jag blev så sugen. Får väl ta straffet om en timme eller två..

Bollen på bilden var det ett tag sedan jag gjorde, den har bara inte kommit med tidigare. Det är den gamla vanliga modellen med vikta cirklar av retrotapeter.

2 kommentarer:

  1. Här i Göteborg har vi samma problem med fukt och is. Jag blir galen på min bil på morgonen när jag skall hem från jobbet. Jag har tom funderat på om jag skall ha en sådan där liten brülépuddingsbrännare med mig och bränna in i låset ;-) Men lacken kanske tar stryk då?
    Vilka underbara bilder! Gillar verkligen klänningsbilden med hjärtat...

    SvaraRadera
  2. Hej! Tack gulle för nyckelbandet, det skall jag ha till mina skolnycklar istället för mitt MP-band som känns lite väl politiskt i skolans värld. Ja denna kyla, jag kan inte få upp cykellåset så jag stoppar in det i hjulet och försöker få det att se ut som att det är låst. Hoppas tjyvarne är late. Dags att ladda inför sy&stickmyset i morgon.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin