söndag 22 januari 2012

Lappsjuka






















Jag har lite lappsjuka nu igen. Har gått igenom mina inspirationsbilds gömmor och hittat lite smått och gott.Känner ett mycket starkt begär efter att åka till USA och handla vintage tyger från 1910-40 talet. Helst i morgon. Blir lite arg på mig själv att jag ska få sånna himla idéer hela tiden. " Vill göra" känslan blir lika stark som den vanligare människans "vill ha" känsla när denne ser tex ett galet snyggt plagg som skulle rädd hela dennes garderob eller så. Det får mig att känna mig som den ruttnaste materialist, för jag VET ju att jag verkligen inte behöver ett enda lapptäcke till i detta hus. Men ändå kan jag inte låta bli att skapa ett lapptäcke till. Bara detta,....sen är det färdigt....Jo eller hur. Inte behöver jag en enda klänning i vintage tyg till heller, ändå kan jag inte låta bli att sy en. Bara denna klänning, sen räcker det...Stoppa mig någon!!! ( och om någon sitter på lite fina bomullstyger i form av gamla skjortor eller vad som helst i fina mönster a la 40 tal så får ni gärna skicka dom till mig.. )

4 kommentarer:

  1. Vilka ljuvliga inspirationsbilder!!! Kan man någonsin få för många lapptäcken???!! Jag tänker då inte stoppa dig tjejen...kör på;)

    SvaraRadera
  2. Ge bort vet ja! ingen blir väl ledsen av ett lapptäcke?

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder! Jag skall gå en helgkurs i April och lära mig lite lappteknik/quilt.... Du kan tänka dig att jag längtar ;-) Jag sitter här och tänker att jag skall sy ett lapptäcke till. Jag vill hemskt gärna testa att göra ett sådan med hexagoner (heter det så?)

    SvaraRadera
  4. Hexagoner, jag antar att du menar femkantiga bitar. Sånna täcken syr man finast för hand och det tar evigheter.Fast det blir ju himlans fint också. Lycka till på kursen! /lina.oj

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin