tisdag 3 april 2012

Storstads shopping

Lite shopping blev det ju såklart i storstan. Inte så mycket kläder och sånt som man skulle kunna tro. Jag blir mest sur och osugen när jag går in i klädesbutiker numer. Allt är fult, färglöst och billig, dålig kvalité. Men jag kunde som vanligt inte låta bli att köpa tyg och band :)

Först lite bomullstyger i retrostil:
( det blå dunderklumpen tyget blev egentligen inte alls köpt i stockholm, utan här i stan på det textila återbruket samma dag som jag åkte iväg. Det var en påse dom sytt och proppat full med ved för 30 kr. Klart jag skulle ha tyget!!! Tyver så kunde jag visst inte få köpa det ena utan det andra så veden fick flytta in till resten av veden i vedboden. Vad gör man inte för lite tyg)

Sen lite fantastiska afrikanska tyger som jag hittade i SoFo.


Lite band hos Mattsons band på Kungsgatan.

Och ja,..sen bunkrade jag upp med kinaskor. Dom jag köpte 1999 i danmark har dött nu efter lång trogen tjänst så jag antar att de nya kommer att räcka länge. Tre par för 200 kr. Helt lagom pris.

5 kommentarer:

  1. Så fina tyger! Och även skorna! Jag ska fylla på min skohylla med nya kinaskor när jag åker till Göteborg.
    //Henrietta

    SvaraRadera
  2. Ja, det gäller ju att passa på när man är i storstan!/lina.oj

    SvaraRadera
  3. Så fint att det värker i hjärtat. När kommer min blomma hit? Jag skall på möte mellan sex och sju. Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Åååååååååååååååå för de afrikanska tygerna!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  5. hej rara vad mycket fint du visar och vad länge sedan jag kikade in! varit mycket och så galet trött i dagarna, men att titta in här piggar minsan upp :) önskar dig och de dina en underbar påsk ***

    kramar Lycke

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin