måndag 20 augusti 2012

Tjejen med koll...

Här nere har vi äntligen fått sommar. Vi hade +30 grader i går och idag har vi haft runt +26.
Underbart ät det minsann. Igår drog jag och kidsen till en för oss ny strand där det växte rosa näckrosor.
Sådana skulle jag vilja ha i dammen i trädgården om några år , när vi fyllt den med vatten igen.


Innan de varma dagarna kom så kunde det dock se ut såhär på kvällarna. Höst dimman som smyger in på kvällen för att lägga sig och vila på den gamla havsbottnen.



Jag har ju även sytt en massa som inte kommit upp på bloggen. Som klänningen nedan tex.
De senaste veckorna har beställningarna riktigt haglat in, jätte kul är det! Just nu har jag bara inte så mycket tid då jag står i butiken då och då fram till sista augusti då vi stänger igen butiken.

Sen gjorde jag ju den underbara saken idag att jag glömde att jag skulle på upprop i skolan, första dagen på terminen. Tjejen med koll, verkligen ;)
Som tur var kom jag på det bara fem minuter efter utsatt tid så jag fick räserköra med bilen genom stan till skolan, och just som jag flåsade mig in igenom entré dörrarna på skolan så såg jag de sista eleverna gå igenom dörrarna till aulan. Jag hann precis!!
Det känns i mig att jag inte suttit i en skolbänk på 11 år.........dags att styra upp sig lite kanske.

3 kommentarer:

  1. Härliga klänningar, förstår att beställningarna trillar in!
    Vi har en rosa näckros som får bo i vår vattentunna på sommaren och vilar i en hink i tvättstugan under vintern, funkar utmärkt och blommar vackert varje augusti :)

    SvaraRadera
  2. Så underbar den där näckrosen är.. Mycket fin klänning..
    Tur du hann till skolan--

    SvaraRadera
  3. Åh vad jag älskar min nya Lina klänning och så tycker jag att allt du syr är sååå fint. Jag kan visserligen sy enkla saker men inte så här fina klänningar. Jag vill ha alla. på en gång Nu!!!
    Någon gång i framtiden när jag har råd beställer jag säkert en ny. Nu när vi vet att denna passade kanske det inte känns så svårt att beställa en annan modell.
    Kram!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin