tisdag 6 november 2012

En stjärna påväg

Nu har jag gjort så många inlägg om inspirerande hus att  jag tyckte det måste komma ett inlägg en inspirerande person också. Så detta inlägg ska inte handla om mig utan om Joxx!
Joxx är något så ovanligt som ett Blekingst litet färgglatt troll med drama i hjärtat och skapande i fingrarna.
Hon spelar teater, stickar lååånga halsdukar , färgglada sockor och virkar jätte-mattor till sitt rum.
Det är så härligt att se att det finns ungdomar som INTE begraver sig i sin iphone eller trippar runt i sina alldeles för högklackade skor , utan hellre stickar en halsduk till sina vänner istället.
Det hon skapar blir man glad av och jag spår henne en lysande framtid inom den textila slöjdvärlden.
Keep up the good work Joxx!





Den här klänningen virkade hon till sin skolavslutning.


Och i somras köpte hon en klänning av mig.
Det var ju solklart, ingen annan än hon skulle såklart ha den klänningen!!


3 kommentarer:

  1. Fantastiskt! Så glad jag blev att det här inlägget.

    SvaraRadera
  2. gud så underbar!!! fler sånna ungdomar åt folket!/ annika

    SvaraRadera
  3. härligt härligt. blir glad jag med. och hon var verkligen superfin i din klänning också! är i tapettankar annars igen. hallen är klar, men nu är det vardagsrummet som ska få göras om till två rum, ett vardags och ett sovrum. i vardags blir det en brun morristapet "fruit" men i lilla lilla sovrummet är jag osäker. funderar på morris "pimpernell" men adet blir så väldigt mycket mönster :) tänkte du kanske har tapettankar fortfarande och hade tips. älskar ju dina mönster du visar..

    kramar mot helgen, Lycke

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin