tisdag 9 juli 2013

Finbesök


Idag hade vi finbesök minsann.
Julia kom hit på besök tillsammans med sin familj. I vanliga fall bor dom i Colombia, men nu är dom hemma och hälsar på i stan över sommaren. Förra gången dom var hemma var för två år sedan, och innan dess var sommaren 2006.

Den här fina bilden tog vi först. Alla tyckte den blev jätte bra tills vi insåg att Salvador fattades....( eh,..många barn att hålla reda på?)



Så då fick vi ta en till. Fast denna gång ville inte Clara vara med...


Omöjligt att fånga alla på samma bild verkar det som.
Ni kikar väl in på Julias Blogg ibland? Jag själv kikar in där så ofta jag kan, hennes iakttagelser av att bo i ett annat land ger mig perspektiv på min egen tillvaro. Eller som idag. Här har dom varit hos oss halva dagen, käkat jordgubbar och druckigt kaffe. Barnen har lekt som barn gör. Cyklat, gungat och härjat. Innan de åker nämner Julia i förbifarten att jag gärna får höra mig för hos vänner och bekanta efter barnskor. Det var visst väldigt många barn hemma i deras Colombia som inte ägde några skor så hon hade tänkt ta med några tillbaka och skänka bort... 
Träffad mitt i hjärtat blir man.
Självklart har vi redan rotat fram sex par :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin