söndag 7 juli 2013

Säljeryd




Hej hå!
Nu har det varit tyst här i några dagar igen. Jag har nämligen tagit barnfri helg och varit på Säljerydsfestivalen. Detta spetsade mumindalen, indränkt i baktakt , dreads och gemenskap över åldrar och samhällsstatus. Det var tredje gången jag var där. (Har skrivit en snabbnotis  innan. Och även här.))
Jag såg fantastiska band som Storskogen, Solklart, Partiet  och Matti Matti.
Nätterna var ljusa, ljumma, långa och fyllda av vänner, brinnande eldar,lösspringande hundar, kulörta ljusslingor och musik som aldrig tog slut. Dagarna var slöa och lugna, varvade med bad i sjö, veggomat, häng på campingen och tupplurer i bilen. Sätena fällda, bakluckan vidöppen , alla rytor nere och solen som sken och sken.

I år tog jag mig tid att kika in i huvudbyggnaden. Vilket vackert hus! ( jag kunde dock inte fota alla rum efterssom det låg folk och sov på golvet i princip överallt....)



Den här uppstoppade tranan ville jag nästan ta med hem.....




Favvotapeten..


Men nu är jag hemma igen. Med brunbrända axlar, växthusinspiration, en CD med Matti Matti och tusen känslominnen. Tillbaka till verkligheter med mammascans köttbullar, tidiga morgnar, sonen som tjatar om att få spela Wii och fyra veckors sommarsemester.

So long mumindalen!

1 kommentar:

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin