onsdag 3 september 2014

Växtfärgning

Nu har jag jobbat två veckor och vi har hunnit med att växtfärga vid Djupasjön igen.
Sen har vi även syntétfärgaat samt börjat med spånad och stickning.
( är det bara jag som typ vill ÄTA upp garnerna?!)


I ateljén går det långsamt,.... ingen tid alls till nåt verkar det som.
En sak som iaf har blivit färdig färdig är min Nanny McPhee kappa. ( ja, jag älskar kläderna i den filmen) Tyver så finns det nästan inga bilder på den på nätet och i filmen gå scenerna så fort där hon har den på att det är svårt att se detaljer så bra. Jag har iaf försökt återskapa så mycket som möjligt. 
T.e.x så är fodret ljusrosa och gå bara till midjan som man kan se här där hon har kappan ut och in.


Det här är det tydligaste man kan se broderierna... Har dock bara hunnit sy det gula ännu.


Kappan med,....löv..


Och min kappa!! (Ni får ursäkta den så otroligt sura minen och katten Couscous som visar sin bästa sida för kameran....) Jag är ganska nöjd med kappan. Kragen hade jag egentligen velat göra om men det får vara.


Nästa syprojekt får bli en outfit till Copenhagen Tweed ride som jag plötsligt i lördags fick ett ryck att köpa biljett till. Ibland är det kul att vara lite impulsiv. Temat är 1914 typ....kan bli spännande :-)

2 kommentarer:

  1. Men åh vad duktig du är! Och tweed grejen låter ju himla kul./ eva

    SvaraRadera
  2. Underbar!!!! Har mailat dig! Hittade waleisisk-likt draperi på tradera!

    Kramar Lycke

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin