söndag 14 december 2014

Ömsa skinn



Ni vet den där känslan.
När man vaknar på morgonen med någon oidentifierbar känsla av att något inte stämmer. Allt är ju bra, fast någonstans vet man att det inte är det. Som ett slags röksug fast man vet att nikotin inte skulle hjälpa.

Som när pojkvännens kramar inte värmer som dom brukar även om man varken bråkat eller spanat in någon ny.
När det inte hjälper att måla om hemma eller klippa håret.
När ingenting i garderoben längre passar fast man varken gått upp eller ner ett endaste gram. När man funderar på att skaffa gymkort även om man vet att man aldrig skulle hinna träna ändå.
När det visar sig att den vanliga bekanta vägen plötsligen inte längre känns självklar. Det är varken bra eller dåligt, bara inte längre bra nog.

Då ömsar man skinn.

Nyss blir plötsligen då.
Nyss blir det gamla, det man går ifrån.
Framåt blir mer åt sidorna och utåt, ifrån. Mot okänt mål.
Man glömmer vad som nyss var så viktigt, eller mer varför det var just det.
Man nollställer och blir ett blankt vitt papper.
Allt och ingenting kan hända.

Jag ömsar skinn.




Tack för att ni hänger kvar. Nu ska jag bara överleva julen. Har en känsla av att nästa år blir storslaget!

(Jag har iaf sytt en ny kappa,....)


4 kommentarer:

  1. Vad vackert du skriver. Jag förstår precis känslan. Jag hoppas vi får följa med dig på din nya väg i livet. Lycka till! / Eva-lena

    SvaraRadera
  2. God, God, God Jul önskar jag dig Lina och ett nytt välsignat år!
    Önskar Maria från Strömsund

    SvaraRadera
  3. Jag blev väldigt tagen av dina ord , ledsna , klarsynta ord så vackert skrivna. Jag tänker hänga kvar ....
    PS. J***ligt snygg kappa iaf. ;)

    SvaraRadera
  4. Väldigt fint skrivet. Jag förstår. Och du, jag hänger kvar här i bloggvärlden, även fast jag inte är så aktiv själv. Men kollar in till dig med jämna mellanrum. God jul!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin