söndag 13 september 2015

Copenhagen tweedride 2015

I lördags var det äntligen dags, den årliga tweedriden i Köpenhamn.

I år gick jag all in med professor-stilen:




Jag hade varken tid eller lust att sy en ny outfit i år, utan tog sådant jag hade hemma. Jackan är från h&m , jumpern har jag stickat själv. Flugan har min 10-åriga son sytt i slöjden....

( foto: Jonas Dahlström)


Träffade bl.a  på den här pinglan och hennes hund som dagen till ära hade på sig en måttbeställd skräddarsydd cape..lyxigt ska det vara när ens ägare driver en vintagebutik.

Det minglades först med kaffe, the och kakor utanför butiken " a touch of vintage" på Badstuesträde, sen bar det av längs med Köpenhamns gator med plingande ringklockor och glada miner.


Som vanligt blev det gruppfotografering på trappan till museet ( bild kommer sen) följt av picknick i parken. Alltså attans vad alla är snygga!


Sedan cyklades det vidare i staden..

( foto: Jonas Dahlström)


Nästa stop blev hos Köpenhamns finaste herr-ekipering där vi alla fick ett glas champagne, höra om vad en riktig " gentleman" är samt lära oss att knyta den perfekta flugan.

 

Efter det cyklade vi vidare till årets slutstation där vi fick gigantiska gratisdrinkar som smakade ingerfära , fick lyssna på ett liveband som spelade swing samt allmänt mingla. Jag hamnade med dessa två som var mina enda landsmän från Sverige. Therese och Jonas.


Till sista åkte jag tillbaka över bron, alldeles för berusad på danskarnas livsfarliga gratisdrinkar, och gick på 40-års fest i Lund. Men det är en annan historia.

Nästa tweedride i Köpenhamn kommer att dyka upp den 11/9- 2016. Be there or be square :-)

2 kommentarer:

  1. verkar vara kul ! fin fina kläder att titta .

    SvaraRadera
  2. Ja, det var fantastiskt trevligt! Och alla var väldigt snygga :-)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin