söndag 6 december 2015

Foteviken och indigo


Så,..förra söndagen bar det av till Foteviken i skåne. Underligt ställe såhär off season, men så himla fint. Som att stiga in i en tidskapsel. Vill gärna uppleva det i sommar när det är varmare och mer  proppfullt av liv och hantverkare. 




Det blåser i skägget! (  det var samma dag som stormen Gorm slog till..)



En vikinga "groupie" för arkiven med min personliga guide.


( Självklart har också Frans sytt sina kläder själv, för hand)


Annars har jag blivit förälskad  i indigo, jag som egentligen inte ens gillar blått...
Några elever har färgat på skolan och när de varit färdiga har jag tagit över baden och färgat loss.

Så himla fint; typ magiskt!





Och sen har jag ju glömt att lägga in denna som lovat. Gruppbilden från Copenhagen tweedride 2015. Håll till godo!


2 kommentarer:

  1. Så många fina bilder! Det har varit fantastiskt roligt, intressant och inspirerande att se dina vikingatida kläder, både i detta och i dina tidigare inlägg. Tack för att du delar med dig!

    SvaraRadera
  2. Åh vad roligt att höra! Vem vet, det kanske kommer ännu fler längre fram. /lina

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin