onsdag 6 juli 2016

Long time gone

Hej alla fina. Det var väldigt längesedan som jag skrev här, känns det iaf som, men jag har varit ute och flängt som en tok den senaste tiden. Knappt jag hunnit snyta mig mellan varven och tandborsten lämnar inte längre necessären.

Jag har varit i mitt älskade Dalarna två ggr... 



Och rest otaliga gånger till Skåne som vanligt...


Hängt en sväng i Mälarhöjden i Stockholm...


Firat midsommar på Öland....


Samt att jag just är hemkommen från en veckolång vistelse i Norge.


Veckan i Norge tänkte jag att nästa inlägg skulle få handla om . Den veckan var nämligen fullproppad med inspiration och hantverk, men i väntan på det kommer här lite hantverk från två av mina vänner i stället.

Jag gillar ju att omge mig med hantverk som mina vänner gjort. Jag trivs så bra i mitt hem när det känns som att jag är omringad av mina vänner i min vardag. Lite grann som att jag aldrig känner mig ensam. Jag behöver bara ta en kopp thé så är en vän där.

Mina senaste vän-inköp är två koppar. Den första är ett hantverksbyte med min gymnasiekompis Daniel som numera bor i Norge. På den tiden höll vi båda på med konst. Han var en sån där trevlig och rolig jävel som var bra på precis allt. Lärde sig själv spela sitar tex....Numera jobbar han som tapetkonservator, odlar sin egen honung och gör asfina muggar.. såklart. Uppdraget löd att han skulle göra en mugg som representerade mig. Det var allt. Utöver det fick han helt fria händer. I gengäld ska jag sticka honom ett par sockor.

Här är resultatet:


 


Dalahäst, lillaMy, stickning och ett litet gömt kvinnotecken och en sax under handtaget. Totalt älskar den!!! Här är hans hemsida om ni vill se mer.


Den andra muggen var mer en mugg på skoj. Min vän Sanne som jag berättat om innan hade lagt upp en bild på sin instagram på ett fat med en rödskäggig man på och jag såg ju direkt att det där är ju min pojkvän minsann!! Tio minuter senare hade jag lagt in en beställning på en mugg med honom och mig på. En skäggig Frans i randigt linne och rött skägg och en "jag" i min prickiga baddräkt.
Perfekt storlek för söndags thé. 


 



Älskar mina fina nya muggar och dricker thé i dem så ofta det bara går!



3 kommentarer:

  1. Åh vilka coola muggar!!!/Annika

    SvaraRadera
  2. Vilken fin tanke att man liksom sitter och dricker te med sina vänner när man dricker ur de där jätteläckra muggarna. Vackra foton!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det så! Man känner sig aldrig ensam :-)

      Radera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin