lördag 24 september 2016

Gudahagen 2016

Ja då var det dags för Gudahagens vikingamarknad igen. Detta fina event som för en gångs skull ligger nära där jag bor. Jag var där både lördag och söndag och tydligen så var det besöks rekord på lördagen då det under en enda dag kom fler besökare än hela marknaden förr året. Festligt och bra!
Jag åkte dit med två egna barn och ett lånebarn och hade siktet inställt på att köpa hantverk.
På sådana här marknader tycker jag att det är så viktigt att handla hantverk från de hantverkare som kommit dit för att sälja det de själva skapat. Utan dem skulle marknaden vara urtrist. Sen finns det ju sk viking-supermarkets, där inhyrd personal säljer hantverk mass- inköpt ifrån andra länder. Dem brukar jag undvika.

Jag kom iaf där ifrån med en otroligt vacker korg flätad i pil och med krokväxt handtag, en slända med stentyngd och ett rumänskt pälsskinn. Tyverr har jag tyginköpsstopp just nu annars hade jag även handlat tyg hos Kerstin på Medeltidsmode....



Inez hittade en kompis under lunchpausen.


Marknadsplatsen sedd från kullen.


Hantverk i alla vrår. Här vävs det band bla.


Men roligast för barnen var som vanligt halmhögen..


Och Anette var glad som vanligt.


Och här är vi. Vi blev fotade av Marita Olsson.



Och av Paula Arvola. Här är hela gänget. Anella, Clara, jag och Inez.


1 kommentar:

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin