måndag 10 april 2017

Ateljen

Tänkte jag skulle visa hur ateljen artat sig....
Allt är inte färdigt ännu , men jag trivs redan jätte bra!
Alla banankartonger är fulle med tyger som jag ska göra min av med. Tänk vad man samlat på sig genom åren.





Här vid öppna spisen står min mini-vävstol. Ska bli så kul att få sätta sig där och väva sedan. ( byrån ska slängas,...den är mellantjejens gamla)



Och äntligen är det dags för scilla-havet igen!!!
Och nu är även skogen vit av vitsippor. Tänk, man blir lika lycklig varje år som våren kommer. 


Och här är mönstret på 1700-tals koftan.
Det som gör den så skön är att ryggen inte är trådrak utan lite på diagoalen vilket gör att den är lite elastisk över ryggen. Himlans snitsigt.


Och jag som hade tänkt sy hela påsklovet har i stället fastnat i trädgården och gått loss med spade och skottkärra och ballat rt med rhododendron ...och Bergenia och Poiner. Har grävt upp  hela rabatterna. Det är inte klokt. Vart ska detta sluta?

1 kommentar:

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin