onsdag 14 juni 2017

My new love!


(Jag måste börja med att säga att detta INTE på något sett är ett sponsrat inlägg. Jag vill bara sprida lite skapartips)


Just nu finns ett tyg på Stoff o Stil som är helt amazing!! Ett sånt tyg med tusen möjligheter och som alltid blir snyggt pga fallet och uttrycket av exklusivitet.
Det heter viscosesammet och finns i fyra färger. Svart, grönt, blått och rött.
 Fast jag har katalogen från stoff och stil på jobbet så missade jag tyget i en hel termin bara för att bilden i katalogen är totalt intetsägande.( De har sytt upp nån slags ful coctailklänning med t-shirt ärm och polo som exempel...) Men när jag var i butiken i Malmö i julas så hittade jag det svarta och blev kär och sedan dess har jag köpt alla färger utom rött... men det gör jag väl också snart.
Min kärlek har även smittat av sig på mina elever så vi har fått ringa in och beställa åt dem i flera omgångar sedan jul och de har sytt fantastiska kreationer av det. Alltifrån 30-tals morgonrockar med sjalskrage till enklare tunikor. 

Och här kommer det jag lyckats sy hittills:


Min balklänning! Kände mig som en drottning hela kvällen. Skulle säkert kunna gå på både kungabröllop och nobelfesten i denna. Och den ser sjukt dyr ut. Ha!!



Foto: Anette Stigsdotter


En lös överjacka inspirerad av 20-talet. Mina elever älskade denna!! Jag tror 4-5 st sydde upp egna. Modellen /mönstret improviserade jag till nyårs festen jag var på då jag behövde något att ha utanpå min ärmlösa klänning. Sjukt lätt mönsterkonstruktionsmässigt.
Har den ofta till vanliga svarta jeans och går runt och ser svår ut :-) Älskar den.








Blå 20-tals klänning med resår på höften. Älskar den blå färgen och åter igen....lystern, fallet,..allt!! Man går runt och känner sig magisk.


Foto: Magdalena Caris


Den här bilden var inspirationen till den blå klänningen. Pintrest alltså,..detta ställe.
Jag gjorde en helskuren kjol nedtill istället för den hon har på bilden bara. Så underbart söt bild/klänning.


Antar att jag kommer köpa det rödatyget också snart. Tror inte jag kommer att kunna hålla mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin