onsdag 20 september 2017

Indigo


Nu har jag sytt modernt igen.
Den här gången var jag inspirerad av franskt "workwear", enkelhet och japansk indigo.
Kappan sydde jag i vanlig oblekt tuskaftslinne. När den var färdig så doppade jag den i ett indigobad.
Älskar den, den blev supersjön!





Sen bestämde jag mig för att det var så fint med tonad indigo att jag sydde mig en väska också.
Axelbandet är ett gammalt H&M skärp.



På jobbet har jag vävt en sk stickburk. All eleverna fick göra varsin också.
Tyget fick de väva i korskypert a la kuddvar i ull.

Jag smällde på all färg jag kunde :-)


Himla praktiskt att ha sitt nystan i må jag säga!

De dagar som kommer här närmast nu så kommer jag och mina elever samt min kollega att befinna oss på väv 17 i Växjö. Kom gärna in och säg hej vet ja! Vi är i monter 13 mitt emellan capellagårdens och Grebestads montrar  nere vid speakers corner.

2 kommentarer:

  1. Så vackert du sytt och färgat, blir inspirerad. Var på en indigo utställning i Stenhuset i Surahammar i helgen och de är så duktiga

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, indigo är en fantastisk färgningsväxt!
      Tack!

      Radera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin